ربات - robot

زبان برنامه نویسی ربات

دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۸، ۰۴:۴۴ ب.ظ

زبان برنامه نویسی ربات

با توجه به اینکه برای کنترل و اعمال خودکار یک ربات در تعامل با محیط پیرامون و یا انجام اعمال خاص از پردازنده ها و حسگرهای دیجیتال استفاده می شود , باید نتیجه گرفت با اغلب زبان های برنامه نویسی قابل درک پردازنده ها می توانیم یک ربات را برنامه نویسی و کنترل کنیم.

بنابراین هر زبان برنامه نویسی که امکانات بیشتری در تعامل و ارتباط با انواع قطعات کنترلی سخت افزاری داشته باشد می تواند به عنوان زبان برنامه نویسی انتخاب شود.

معروف ترین این زبانها عبارتند از C  , C++  و C# اما قابلیت انعطاف پذیری یک زبان برنامه نویسی و همچنین سادگی و سهولت استفاده نیز باید مدنظر قرار گیرد. در برخی موارد حتی از زبان جاوا در سیستم عامل اندروید استفاده می شود مانند کاربرد این زبان ها در گوشی های هوشمند امروزی که کارهای بسیاری را مانند تشخیص چهره , مسیریابی , کنترل دمای بدن , ضربان قلب و یا تشخیص اثرانگشت که هر کدام توسط حسگرهای مختلف موجود در یک گوشی تلفن هوشمند تشخیص داده شده و نتایج پس از پردازش توسط پردازشگر گوشی تلفن به کاربران ارائه می شود.

یکی از زبانهایی که در حال توسعه بوده و در بین برنامه نویسان هوش مصنوعی دارای محبوبیت است پایتون نام دارد. این زبان علاوه بر دسترسی آزاد به منابع که به اصطلاح اپن سورس یا متن باز نامیده می شود تا حد زیادی کدنویسی را توسط برنامه نویس بسیار ساده کرده و می توان با این زبان بسیاری از اهداف را با کمترین خطوط و ساده ترین شکل نوشت.

زبان برنامه نویسی پایتون

برگرفته از https://fa.wikipedia.org

پایتون (به انگلیسی: Python) یک محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار همه منظوره، سطح بالا، شیءگرا، اِسکریپتی و متن باز است که توسط خیدو فان روسوم در سال ۱۹۹۱ در کشور هلند طراحی شد.

فلسفه ایجاد آن تأکید بر دو هدف اصلی خوانایی بالای برنامه‌های نوشته شده و کوتاهی و بازدهی نسبی بالای آن است. کلمات کلیدی و اصلی این زبان به صورت حداقلی تهیه شده‌اند و در مقابل کتابخانه‌هایی که در اختیار کاربر است بسیار وسیع هستند.

این زبان از زبان‌های برنامه‌نویسی مفسر بوده و به صورت کامل یک زبان شیءگرا است که در ویژگی‌ها با زبان‌های تفسیری پرل، روبی، اسکیم، اسمال‌تاک و تی‌سی‌ال مشابهت دارد و از مدیریت خودکار حافظه استفاده می‌کند.

نظرات  (۱)

درود برشما 

مطالب خوب و کاربردی رو در وب لاگ تان مطالعه کردم 

سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی