ربات - robot

چشم رباتیک ، هوش مصنوعی

پنجشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۲۵ ق.ظ

چشم رباتیک ، هوش مصنوعی

تفیک زباله جهت بازیافت توسط زبات


امروزه استفاده از دوربین های مدار بسته در طیف وسیعی گسترش یافته و موارد استفاده بیشماری پیدا کرده است مانند کنترل ترافیک ، آموزشگاه های مجازی ، کنترل امنیت اماکن تا حرکت هوشمندانه انواع ربات ها برای تشخیص و تفکیک انواع اشیا در مسیر حرکت و تصمیم گیری برای واکنش در مقابل هر آنچه دیده می شود.

مغز انسان در طی فرایند رشد قابلیت بسیار بالایی در تشخیص و تفکیک میلیون ها تصویری که هر روزه توسط چشم ها به مغز منتقل می شود دارا می باشد.

محققین با الگوبرداری از مغز انسان سعی در طراحی الگوریتمهایی دارند که یک ماشین توانایی تشخیص و تفکیک تصاویر دریافتی را داشته و در کنار آن با مقایسه تصاویر و تفکیک هوشمندانه آنان قدرت یادگیری و تجزیه و تحلیل تصاویر دریافتی را نیز داشته باشد.

نمونه هایی هر چند ابتدایی برای انواع ربات ها مانند اتومبیل های هوشمند نیز طراحی و تولید شده است تا قابلیت تشخیص انواع موانع جاندار و بی جان را داشته تا که بتواند در تولید انواع عکس العمل منطقی در باره موانع و هرآنچه با دوربین دیده می شود ، حرکت متناسب ارائه دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۱

نظرات  (۱)

سلام

وبلاگ شما رو تک به تک دیدم و مطالب بسیار جالبش که اطلاعات خوبی رو میرساند خوندم ،عالی بود.

موفق باشید.

سپاسگزارم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی